Generelt

Sitet Roteki.dk er dansk ejet og drevet af CVR-nr. 28160372, Strandgårds Alle 65, 3600 Frederikssund, tlf. 30953056, mail@roteki.dk.
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse ved køb af varer på Roteki.dk.

Bestilling og betaling

Roteki.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.

For at handle på Roteki.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer (Dankort, Visa-kort, Visa Elektron, Mastercard og Mastercard debet). Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Alle priser på siden er i danske kroner og inkl. moms.

Når du har samlet alle de varer du ønsker at købe, vælger du "Fortsæt til betaling", hvorefter du bliver guidet igennem købsforløbet.

Hvis du laver din ordre inden klokken 13 på en hverdag, bestræber vi os på at afsende din pakke samme dag. Ordrer lagt på helligdage og i weekenden, afsendes først kommende hverdag. GLS tilstræber dag-til-dag levering, hvilket vil sige, at du normalt vil modtage din pakke hverdagen efter, at den er blevet afsendt.

Der er fragtfri levering på ordre over 899 kroner, og ellers er fragten kun 39 kroner.

Alle ordrer leveres med GLS til erhvervsadresser, privatadresser eller GLS Pakkeshops.

Vi leverer kun til danske adresser.

Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse

Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en ordrebekræftelse på mail fra os. Hvis du ikke har modtaget ordrebekræftelsen efter et par minutter, kan du eventuelt se i din SPAM-mappe.

14 dages fortrydelsesret

Når du handler på nettet og hos Roteki.dk har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet. Du har herefter 14 dage til at sende varen retur.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Hvis du ønsker at fortryde dit køb, kan du benytte den bytte- og returnota der typisk sidder i plastlommen udenpå pakken når du modtager den, eller skrive på en udskrift af din mail med ordrebekræftelsen, eller alternativt benytte en standard fortrydelsesformular.

Hvis du fortryder dele af eller hele dit køb, inden din ordre er afsendt fra os, bedes du kontakte os hurtigst muligt, så vi kan tilpasse din ordre inden afsendelse.

Returnering

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:
Roteki.dk
Strandgårds Alle 65
3600 Frederikssund

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.

Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav og pakker skal sendes direkte til vores adresse.

Du skal vedlægge en udfyldt retur- og byttenota eller anden dokumentation for dit køb. Bytte- og returnotaen vil typisk sidde i plastlommen udenpå pakken når du modtager den.

Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet. Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med.

Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:
 - du reelt har taget varen i brug,
 - den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
 - du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
 - du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype m.m.

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du har 2 års reklamationsret.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og inden for 2 uger efter fejlen blev opdaget.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail på mail@roteki.dk eller telefonisk på 30 95 30 55.

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Hvis du ikke når at hente din pakke, eller nægter modtagelse

Hvis pakken ikke afhentes indenfor henliggelsesfristen, eller man nægter modtagelse, pålægges et forsendelses-gebyr på 39 kr.

Persondata

For at kunne handle på Roteki.dk skal du som minimum oplyse:

Navn, adresse, e-mail, telefonnummer.

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10.

Vi deler kundedata med tredjeparter, som udfører tjenester på vores vegne - f.eks. vores mail-software hos MailChimp, Vores chat-software hos Zendesk og vores re-marketing hos Google. Alle dataudvekslinger kører over sikre krypterede forbindelser (https) og bevares på vores https sikre server hos Cloudways.

Derudover videregives eller sælges oplysningerne ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Ansvarlig for behandling af Persondata hos Roteki.dk er Mikael Mortensen. Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Roteki.dk via e-mail mail@roteki.dk.

Dine kortoplysninger behandles via en sikker og krypteret forbindelse af Quickpay og Nets.

Cookies

Ved at benytte www.Roteki.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Hos Roteki benytter vi cookies til følgende:

- At registrere din færden på siden i forbindelse med markedsføring hos Google, Bing, Facebook og Instagram.

- Gemme dit brugernavn og password, hvis du har en konto hos os.

- Holde styr på, om du har tilmeldt dig vores nyhedsbrev (MailChimp).

Du kan altid slette cookies i din browser, hvis du ønsker det.

Vi anbefaler at du søger på Google efter f.eks. "slet cookies Firefox", hvis du f.eks. benytter Firefox som browser. Herefter kan du følge en af de instruktioner der kommer frem.

Typisk slettes cookies i browserens menu til indstillinger - det kunne f.eks. være under "indstillinger" -> "Fjern cookies"

Lovvalg og værneting

Køb af varer på Roteki.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse på mail@roteki.dk. I fald det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive klage til forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt, se www.kfst.dk.

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse mail@roteki.dk.